Jak wygląda praca kierowcy międzynarodowego na busie.

Każdy z nas ma całkowicie odmienne preferencje, którymi kieruje się podczas wyboru przyszłej pracy. Jedni z nas, chcą pracować na miejscu, posiadać stałe, jednakowe godziny pracy, codziennie wykonywać te sam czynności. Wtedy wybieramy pracę w fabrykach, przy procesie produkcyjnym. Inni zaś nie chcą pracować fizycznie, nie wolą spędzać swój czas pracy przed komputerem, lubią papierkową robotę i zatrudniają się w przeróżnych biurach. Są jeszcze takie typy osobowości, które muszą czuć wolność, lubią podróżować, decydować sami za siebie. Wtedy mogą pokusić się o pracę w transporcie międzynarodowym jako kierowca busa. Jeśli lubimy być codziennie w innym miejscu, jeździć po całej Europie, nie wiedzieć jakie trasy mamy przed sobą, jest to stanowisko idealne dla nas. Z pewnością, jeśli podejmiemy takie zatrudnienie, będziemy doświadczać codziennej nutki adrenaliny. Jednak, nie każdy nadaje się na wykonywanie takiego zawodu. Zatem, musimy najpierw dowiedzieć się jak wygląda taka praca od środka. Przede wszystkim, musimy wiedzieć, że aby zostać kierowcą międzynarodowym na busie, nie musimy posiadać szczególnych uprawnień. Są to pojazdy, których masa całkowita nie przekracza trzech i pół tony, a to oznacza, że żeby nimi kierować wystarczy, że posiadać będziemy prawo jazdy kategorii B. Dodatkowo, podczas podjęcia zatrudnienia, będziemy musieli wykonać badania do wykonywania tego zawodu, które trwają jeden dzień i są na koszt pracodawcy. Dzięki nim sprawdzimy, czy posiadamy dobry wzrok, oraz, czy nasze reakcje na otoczenie są właściwe. Po ukończeniu takich testów, staniemy się pełnoprawnymi kierowcami. Praca kierowca busa, charakteryzuje się różnymi systemami pracy. W zasadzie to tylko od nas i od zapotrzebowań rynku zależy ile dni w trasie będziemy spędzać, oraz, czy będziemy jeździć po kraju, czy międzynarodowo. Zacznijmy jednak od początku, zazwyczaj w transporcie krajowym spotkamy ogłoszenia, które oferują nam jazdę od poniedziałku do piątku, z powrotem do domu na weekend. Pięć dni w trasie, na dwa dni wolnego. Czasami jednak zdarza się, że jeśli mieszkamy w odpowiednim miejscu w Polsce, możemy również mieć możliwość powrotu do domu częściej. W transporcie międzynarodowym jednak rzadko spotyka się taki tryb pracy z wolnymi weekendami. Tam mamy raczej do wyboru trasy w trybie dwóch tygodni jazdy, na tydzień wolnego w domu. Jest to najbardziej optymalna opcja, pozwalająca nam w dobrym stopniu wypocząć, oraz dobrze zarobić. Spotkać się również możemy z trasami trzy tygodniowymi na tydzień w domu, oraz nawet całomiesięcznymi na dwa tygodnie wolnego. Jak to jednak przekłada się na nasze zarobki? Musimy wiedzieć, że istnieją dwie formy rozliczania się za naszą pracę. Jedna z nich to płatność za każdy przejechany kilometr, druga zaś to stała kwota dzienna. Jeśli więc myśli o pracy w transporcie krajowym, musimy liczyć się z tym, że u nas nie wyrobimy zbyt wielkich kilometrów i raczej oferowana nam będzie stała dniówka. Kwoty tutaj są różne, jednak zawsze będą one mniejsze, niż jakbyśmy jeździli za granicą. Dzisiaj raczej najbardziej standardową opcją będzie 130-150 złotych za dzień pracy w transporcie krajowym. Jak to się jednak ma do transportu zagranicznego? Tutaj również możemy dostać pensję za każdy przejechany kilometr, albo dniówkę. Musimy jednak wiedzieć, że w transporcie zagranicznym ilość przejechanych dziennie kilometrów na pewno będzie dużo większa, niż w kraju. Musimy zatem zapoznać się z ofertą firmy, aby wiedzieć co nam się bardziej opłaca. Jeśli chodzi o dniówki jeżdżąc za granicą, to będą one na pewno zaczynały się od 160 do nawet 200 zł za dzień pracy. Możemy również liczyć na bonusy, jeśli zostaniemy w trasie na więcej dni niż standardowi pracownicy. Jednak, musimy wiedzieć, że w transporcie czyhają na nas różne niespodzianki na trasie, przez które czasami spóźnimy się na załadunek, lub rozładunek, przez co będziemy musieli czekać na następny dzień na otwarcie firmy. W takim wypadku nasz licznik kilometrów stoi, a my nie zarabiamy, dlatego jednak najbardziej polecaną opcją rozliczania, będą raczej dniówki. Będziemy mogli wtedy pracować bez stresu, że jeśli coś złego stanie się bez naszej winy, to nie będziemy tracić pieniędzy za przestoje. Jeśli już mamy umówione wszelkie kwestie formalne, możemy zacząć naszą pracę. Do dyspozycji dostaniemy w zależności od firmy busa z plandeką, lub tak zwany furgon. My jako kierowcy, musimy zadbać o to, żeby zadbać o swoją, zaktualizowaną nawigację GPS. Podstawą tego zawodu będzie sprawne wybieranie drogi, którą dojedziemy do celu. W dzisiejszych czasach każdy posiada smartfona z dostępem do darmowego internetu, stąd też będziemy mogli korzystać z map dostępnych w naszych telefonach komórkowych. Stały dostęp do internetu również będzie informował nas o tym, czy na naszej trasie nie znajdują się jakieś korki, które będziemy mogli sprawnie ominąć. Będzie to bardzo dobrym rozwiązaniem, jeśli nie chcemy utknąć gdzieś po trasie. Pamiętać również musimy o dobrym zaopatrzeniu się w jedzenie, żeby jakoś przetrwać te paręnaście dni w busie. Najlepiej będzie jeśli zaopatrzymy się w przenośną kuchenkę na gaz. Będziemy mogli wtedy sprawnie przyrządzić sobie jedzenie podczas postoju. W lato również dobrze byłoby zaopatrzyć się w lodówkę podłączaną do ładowarki samochodowej. Zagwarantuje to nam, że nasze jedzenie, które zabierzemy z domu nie zepsuje się podczas gorących upałów. Tak zaopatrzeni możemy ruszyć w swoją pierwszą trasę. Pamiętajmy, że to my jesteśmy odpowiedzialni za stan techniczny naszego samochodu, stąd też musimy uważać, żeby w żaden sposób go nie uszkodzić. Tak samo odpowiedzialni jesteśmy za przestrzeganie wszelkich przepisów ruchu drogowego, oraz za zabezpieczenie przewożonych towarów. Pamiętajmy, aby każdą przewożoną paletę zabezpieczyć w taki sposób, żeby nie przesunęła się nam ona podczas jazdy. W ten sposób nasza praca będzie zawsze bezpieczna, oraz przyniesie nam odpowiednią ilość satysfakcji z wykonanego zawodu. Zatem, szerokości na drodze i powodzenia.

eduranking.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here