Wysyłanie mailingu z Prestashop Na czym polega mailing

Warto pamiętać, że mailing nie jest tym samym co newsletter. W momencie, gdy chcemy poinformować klienta o czymś konkretnym i zainteresować produktem lub usługą, decydujemy się na mailing. Zwykle taka informacja kończy się zachętą do odwiedzenia strony lub zakupu, zazwyczaj daje też pewną przewagę nad konsumentami spoza listy – może to być rabat, darmowa wysyłka lub bonus. Warto również pamiętać, że mailing nie jest narzędziem do budowania relacji z klientami. To jedynie forma reklamy. Jej celem jest poinformowanie o produkcie. Nie jest systematycznym przekazywaniem treści.

Zalety stosowania mailingu

Mailing jest jedną z funkcji dostępnych podczas prowadzenia sklepu internetowego za pośrednictwem platformy Prestashop. Pozwala na skuteczne prowadzenie promocji. Można stosować mailing w każdej branży, dopasowując formę do profilu klienta. Dzięki dobrze skonstruowanej liście mailingowej oraz odpowiednio sformułowanemu komunikatowi dotarcie do świadomości konsumenta jest skuteczne i stosunkowo tanie. Zaletą tego rodzaju działań jest również duża elastyczność. Treść e-maila może być sformułowana w sposób pozwalający na dotarcie do wąskiego grona lub wprost przeciwnie. Dzięki zastosowaniu bonusu łatwo można spersonalizować przekaz, nie ponosząc wysokich kosztów.

W jaki sposób wysyłać mailing?

Zazwyczaj, aby znaleźć się na liście mailingowej, klient musi wyrazić taką chęć oraz potwierdzić ją klikając w link znajdujący się w pierwszej wiadomości. Dzięki temu przedsiębiorca ma pewność, że informacje o nowych produktach, zniżkach i okazjach trafiają do odpowiednich osób. Kolejnym etapem jest zaplanowanie treści tego rodzaju maili oraz celu, do którego mają doprowadzić. Techniczny aspekt wysyłania mailingu jest uzależniony od platformy, na jakiej zorganizowany został sklep internetowy. W wielu przypadkach niezbędne będzie wdrożenie odpowiedniego modułu. Podczas korzystania z Prestashop możliwe jest skorzystanie z modułu https://freshmail.pl/wtyczka/prestashop-mailing-newsletter/

Moduł do mailingu dla Prestashop

Korzystanie z mailingu za pośrednictwem Prestashop jest łatwe i efektywne. Dzięki wykorzystaniu modułu Freshmail.pl możliwe jest otrzymywanie raportów – znajdują się w nich informacje na temat skuteczności wysyłanych wiadomości. Warto wspomnieć również o funkcji zachęcające do dokończenia rozpoczętych zakupów – dzięki temu spada lista porzuconych koszyków, a tym samym wzrasta przychód. Ważną zaletą tego modułu jest również intuicyjny interfejs, co w połączeniu z łatwą obsługą całej platformy pozwala na prowadzenie sklepu internetowego również początkującym przedsiębiorcom.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here