Co musisz wiedzieć o umowie o pracę?

Obecnie podczas podejmowania pracy należy bardzo uważać, aby nie zostać oszukanym. Nawet jeżeli ufamy swojemu pracodawcy, warto wiedzieć, co powinna zawierać umowa o pracę. W końcu lepiej być świadomym i ewentualnie znaleźć błędy, zwłaszcza, że nie jest to aż tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać.
Podczas podpisywania umowy o pracę należy zwrócić uwagę na zawarty w niej termin rozpoczęcia pracy oraz jej rodzaj. Należy także dopatrzeć się miejsca jej wykonywania oraz informację na temat wymiaru czasowego pracy. Najważniejszym składnikiem dla wielu osób jest jednak wynagrodzenie. Warto pamiętać, iż podane powinny być wszystkie informacje określające płacę. Każdy jej składnik powinien być osobno opisany i zsumowany. Podane powinny być także strony umowy oraz data jej zawarcia. Pamiętajmy, że żadna umowa nie ma racji bytu bez podpisu obu stron na każdej kartce umowy. Jest to jedna z najważniejszych kwestii. Oczywiście umowa o pracę powinna być spisana na piśmie. Nie istnieje ustna umowa o pracę.
Dodatkowo pracodawca powinien dostarczyć nam także pismo, określające częstotliwość wypłat wynagrodzenia oraz dobowego i tygodniowego wymiaru godzinowego. Ważną kwestią jest także informacja na temat przysługującego pracownikowi urlopu, długości wypowiedzenia umowy. Warto zwrócić uwagę także na informacje na temat nadgodzin i ewentualnej pracy w nocy, a także o sposobie potwierdzania obecności w pracy. Dodatkowo warto pamiętać o tym, iż wszystkie zmiany warunków zatrudnienia, także muszą być dostarczone na piśmie przez pracodawcę.
Jest to kilka najważniejszych informacji, które każdy pracujący człowiek powinien wiedzieć, aby być pewnym dobrych intencji swojego pracodawcy oraz aby spać bez obaw o jakiekolwiek konsekwencje prawne.

naszauroda.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułKto jest asertywny?
Następny artykułJęzyk XXI wieku

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here