Jakie były silniki w Polonezie?
Jakie były silniki w Polonezie?

Jakie były silniki w Polonezie?

Polonez, produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych (FSO) w latach 1978-2002, był jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich samochodów. W ciągu swojej długiej historii, Polonez był wyposażany w różne silniki, które zapewniały mu różne poziomy mocy i osiągów. W tym artykule przedstawimy Ci szczegółowe informacje na temat silników, które były montowane w różnych wersjach Poloneza.

1.1 Silnik 1.3 OHV

Pierwsza generacja Poloneza, wprowadzona na rynek w 1978 roku, była wyposażona w silnik 1.3 OHV o pojemności 1295 cm³. Był to czterocylindrowy silnik benzynowy, który generował moc 60 KM przy 5200 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 97 Nm przy 3000 obr./min. Ten silnik był stosowany w wersjach podstawowych Poloneza, takich jak Polonez 1300 i Polonez 1300 Deluxe.

1.2 Silnik 1.5 OHV

W 1983 roku FSO wprowadziło do produkcji wersję Poloneza wyposażoną w silnik 1.5 OHV o pojemności 1481 cm³. Ten czterocylindrowy silnik benzynowy generował moc 75 KM przy 5200 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 118 Nm przy 3000 obr./min. Silnik ten był montowany w wersjach takich jak Polonez 1500 i Polonez 1500 Deluxe.

1.3 Silnik 1.6 GLE

W 1986 roku FSO wprowadziło do produkcji wersję Poloneza wyposażoną w silnik 1.6 GLE o pojemności 1598 cm³. Ten czterocylindrowy silnik benzynowy generował moc 80 KM przy 5200 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 125 Nm przy 3000 obr./min. Silnik ten był montowany w wersjach takich jak Polonez 1600 GLE i Polonez 1600 GLI.

1.4 Silnik 1.6 GLD

W 1991 roku FSO wprowadziło do produkcji wersję Poloneza wyposażoną w silnik 1.6 GLD o pojemności 1588 cm³. Ten czterocylindrowy silnik wysokoprężny generował moc 54 KM przy 4600 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 100 Nm przy 2500 obr./min. Silnik ten był montowany w wersjach takich jak Polonez 1600 GLD i Polonez 1600 GLTD.

1.5 Silnik 1.9 D

W 1996 roku FSO wprowadziło do produkcji wersję Poloneza wyposażoną w silnik 1.9 D o pojemności 1905 cm³. Ten czterocylindrowy silnik wysokoprężny generował moc 64 KM przy 4600 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 118 Nm przy 2500 obr./min. Silnik ten był montowany w wersjach takich jak Polonez 1900 D i Polonez 1900 TD.

1.6 Silnik 1.6 MPI

W 1997 roku FSO wprowadziło do produkcji wersję Poloneza wyposażoną w silnik 1.6 MPI o pojemności 1598 cm³. Ten czterocylindrowy silnik benzynowy generował moc 80 KM przy 5500 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 135 Nm przy 3000 obr./min. Silnik ten był montowany w wersjach takich jak Polonez 1600 MPI i Polonez 1600 MPI Plus.

1.7 Silnik 1.7 MPI

W 1999 roku FSO wprowadziło do produkcji wersję Poloneza wyposażoną w silnik 1.7 MPI o pojemności 1698 cm³. Ten czterocylindrowy silnik benzynowy generował moc 85 KM przy 5500 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 140 Nm przy 3000 obr./min. Silnik ten był montowany w wersjach takich jak Polonez 1700 MPI i Polonez 1700 MPI Plus.

Podsumowanie

Polonez był samochodem, który przez lata był wyposażany w różne silniki, aby sprostać oczekiwaniom klientów. Od silników o mniejszej pojemności, takich jak 1.3 OHV i 1.5 OHV, po mocniejsze jednostki, takie jak 1.6 GLE i 1.7 MPI, Polonez oferował różne opcje napędowe. Każdy silnik miał swoje unikalne cechy i charakterystykę, co wpływało na osiągi i komfort jazdy. Dzięki temu, Polonez był samochodem, który zaspokajał potrzeby różnych grup klientów.

Wierzymy, że nasz artykuł dostarczył Ci wyczerpujących informacji na temat silników, które były montowane w różnych wersjach Poloneza. Jeśli jesteś zainteresowany zakupem Poloneza, teraz masz lepsze zrozumienie różnych opcji napędowych, które były dostępne w tym kultowym polskim samochodzie.

Silniki stosowane w Polonezie to:
1. 1.3 OHV (OHC) – 1.3L, 4-cylindrowy silnik benzynowy o jednym wałku rozrządu z zaworami umieszczonymi w głowicy cylindrów.
2. 1.4 A (A1.4) – 1.4L, 4-cylindrowy silnik benzynowy z gaźnikiem.
3. 1.5 A (A1.5) – 1.5L, 4-cylindrowy silnik benzynowy z gaźnikiem.
4. 1.6 GLE (A1.6) – 1.6L, 4-cylindrowy silnik benzynowy z gaźnikiem.
5. 1.6 GLI (A1.6) – 1.6L, 4-cylindrowy silnik benzynowy z gaźnikiem.
6. 1.9 D (A1.9) – 1.9L, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Link do strony internetowej związanej z Polonezem: https://www.pchelki.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here